" Man Jadda Wajada"

" Man Jadda Wajada"

Dalam hidup kita, xsmua yg kta nak kta dpat....
tp xsmestinya kta mgalah ja bla kta taw ssuatu bnda yg kta nak tu xdpat....jadi cranya kta kna usaha dgn ssgguhnya...xkra la apa bnda pon yg kta wat...janji kta kna usaha btol2...
InsyaAllah apa yg kta hajatkan 2 mgkin akn dimakbulkn Allah SWT yg Maha Kuasa....

Ingat, Jangan Mengalah...Nabi pun xska owg yg mngalah...

....Selamat Beramal....

Friday, December 17, 2010

Pandangan Pompuan kat kita (lelaki)

Kalau perempuan cantik pendiam
lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...

Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mst ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...

Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mst dah kena bomoh lelaki tu...

Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...

Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: ntah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni

Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah...caringnyer...
Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu...

Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don't worry,i will make u happy forever...
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: ckit2 nangis!!gembeng tol..ngade2 la...

Kalau perempuan cantik pandai masak
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak plak tu...
Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: ntah sedap ke tak tu...

Kalau perempuan cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu...
Kalau perempuan tak cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: ko ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak!!

Kalau perempuan cantik hantar email hari2
Lelaki akan kata: sukenyer...!!
Kalau perempuan tak cantik hantar2 email
Lelaki akan kata: asyik2 email dia...boring!

(xsemua laki macam tu...tu la..kerana nila setitik habis susu sebelanga...apa da...senang2 ja wat andaian...)

Wednesday, December 15, 2010

MEncari Rezeki

ari ni..bangun awal....srapan dan brsiap sedia untk prgi cari rezki..kdg2 tgk mcm nk g perang pon ada...aq lengkap dgn snjata elektronik....ni ja modal aq yg ada untk brperang...





lepas aq langkah pagar bertali tu, mak aq meraung n mghrapkn
aq pulang dgan kejayaan...
aq mnjawab..xdak msalah la...

ikan darat ni sedap n leh rawat luka2 dalaman..tp bukan hati yg terluka..




Tuesday, November 30, 2010

Double Trouble WINGS & SEARCH

Aq nak ulas skit sal album double trouble yg aq dah khatam brbelas kali dah ni....bg aq mmg gmpaq ar...gabungan 12 owang otai rock....aq mmg salout ar dua2 band ni....sound sistem pon ok..sedap ja dgaq bla gna speaker bsar aq..xyah ejas bass and trebble dah....


Drummers...
aq rsa kali ni drummer search ar nmpk mnyrlah ckit.. cbb tile part drum solo, yazid nmpk power...
drum pon setting sedap ja bnyi...lma plak 2 dia goreng.....sedap jgak n laju....trpukau jgak aq...sbb sblm ni aq 
nmpk dia mcm simple ckit ja....Black Wings plak mcm biasa...senyum sokmo main drum....ala2 ronaldinho...
Black la drummer pling aq snjung...tp nmpk mcm dia wat simple ja dlm knsert ni....klo dia wat mcm kat live Planet Hollywood 2 best ar...tangan dia laju...what ever pon, gua ttap snjung lu Black....


Gitaris...
aq rsa band Search nmpk best ckit ja cbb muzik bnyi penoh ja....Wings nmpk ksong ckit..mybe sbb xda gitaris kedua...Joe cowg ja n Eddy bass...tu nmpk ksong ckit 2...tp time goreng bapak sedap Joe main....powerfull ar....Search ok tp dua gitaris dia aq mluat tgk...nak layan pala pon mcm apa g....xnmpk truja pon..tp ys steady Joe ar...simple but power....


Bass...
Dua2 band simple...yg bezanya gitaris search mcm tggul kayu ja..xbnyak gerak....tp Eddy Wings bnyak brgrak..bdan slalu ikut rentak smbil goyang2 perut dia buncit 2....hahaha...style..


Vokalis...
Awie kali ni bawu dia xmghmpakn pminat....klo x time wat show part yg tggi2 dia slalu ltak mic kat pnonton..dia xtarik...tp kali ni ok..n suara dia ok balik dah..xmcm sblm ni...smtimes smput...xsnok...tp dlm knsert ni puas ati la....Amy plak mcm biasa..nyanyi mmg nyanyi tp kdg2 xtaw mnatang apa yg dia sbut...
yg jelasnya PPEEWWWWIIITTT ja...AWIE terbaik...


Sekian...spa yg blum tgk ag g la bli CD...tgk yg DVD puas...

Saturday, November 27, 2010

Tunang Kak

Alhamdulillah, slesai sdah mjlis prtnangan akak aq ptg td...
suasna mriah...tp mcm shit ar penatnya...smntra nk tgu rmngan smpai pergghh...
bnyak gila kja nk kna wat...sat p sna, sat p sni...pastu mcm2 msalah plak...
da owg ckp lauk mcm xckup la apa la..
so trpksa la g bli lauk tmbahan....sttle yg 2 kna wat kja plak....adeeiii...
pas aq tgk line smua klia..aq trlntar sktika la ats krusi n time 2 rmbngan dh sampai....rileks2 ja sbb pnat..tgk adik aq cuit aq...swuh jadi kamera man plak...aduuhhh...nsib la sofa 2 brat..klo x aq parking sofa tu ats pala adik 
dah...so trpksa jgk la wat...menyenget sna, menyenget sini aq just nk dpatkn angle yg cntik...lnguh pinggang jgak..tp xpala...nk tlg owg..naik raikn mjlis owg..kann...Nt knduri kawen nnt sakan lg la....apa pon thniah kpda Yanti N SHidie...


selamat bertunang..




Moral Value = blas balik ksusahan yg aq alami bla tiba majlis aq plak nnti

Thursday, November 25, 2010

firstime tewas

Aduhh..agak malang la mlm ni...game yg kedua main...mgkin sbb xdak ksrasian...
yala..lama kan cuti..kawan2 smua jauh...chemistry 2 hlang ar..owg ni play mcm lain..owg ni play mcm lain..yg ni plak mcm lain..jadi trabur...bola yg trlepas plak bnyak bola yg smple2 ja...ag pon keeper kurg cmrlang...bnyak nk kna improve kat keeper...


Aq pon xdak la power sgt..bnyak ja kslpan yg aq wat td...xpressure btol2..defensive xckup matang....nak kejar balik time trlepas bola pon dah xlarat..stamina down...bawu ja benti main smggu...tp dah mcm benti stahun ja..aiisehh...lpas ni kna wat training la ngn kwan2 yg lain...nk cari chemistry balik...bawu leh bntuk satu team yg power...
aq plak kna slalu confident..aq bnyak wat silap time pressure ja...aq lemah nk pressure..bkn aq xblehh..tp aq ni mcm rsau ar..kot2 player jatuh luka ka,,,injured ka...xpsal2 ja player 2...tp insyaAllah la aq akn wat yg trbaik...lpas ni ar...nak kna training balik dlu...kna cari balik stamina....next week ada game dengan 1 geng...geng ni geng skrap...dowg keja bwak lori skrap...n mmg mmpunyai bkalan air ketum yg byak..ni la yg jd penguat stamina dowg.....mmg trknal dgn ketum...Astaghfirullahalazim...
sekian...,,,///

NAK TEBUS BALIK KEKALAHAN.....MARUAH KENA JAGA....

Sunday, November 21, 2010

tubuh badan aq...

Smpna dgn cuti yg agak lma ni, aq brcdang...nak naikkn brat bdan...xbnyak nk bwak naik..agak2 dlm 3 4 kilo ar..brat aq skrg ni dlm 60 kilo...nak bwak naik ckit ag...antra cbb2 aq nak naikkn brat bdan ni spya bdan nmpk cntik la...aq tgk bdan artist2 n plakon2 tuff2 blaka,...style2..


Tngin jgak la nak ada bdan mcm 2..bdan yg cntiknya bdan yg ada V shape...fuuhh...klo dress up mmg style abihh ar...klo kurus ni bknnya xstyle...style jgak..tp lg style ar klo bdan steady...dress jenis apa pon leh msok...tmbah2 klo pkai tuxedo..uuhhh...xtrkata ar..


Antra artist yg aq ska tgk cara2 dia dress up ni Awal Ashaari ar...aq mmg mnat dia ar..bkn mnat dari segi perangai, sahsiah, lakonan...tp mnat dari segi penampilan dan pggayaan dia...tubuh bdan dia market dah...klo leh dpat bntuk bdan cm2 pon kra ok dah..bab hensem ni letak blakang dlu...smua 2 kjadian Allah...ni cara nk brgaya ni adalah ats diri kta sndri...


          


           


smua yg dia pkai msok ngan dia..tbuh bdan dia masssyuukk ja ngan kaki...xnmpak atas kecik bwah besaq or sbaliknya...trbaiklahh...klo leh jadi mcm ni pon kra ok dah...huhuhu...xpa2 yg penting bg naik tbuh bdan dulu..then bawu bentukkan badan..heeheheh...


ASSALAMUALAIKUM....

Kesah di Bendang@Sawah

Lama da aq xg tangkap ikan kat sawah....cuty2 ni aq plan nk wat aktvti 2 lg...
tp xdak pon owg dok menggembur tnah kat swah blkang umah...ermm kna tggu bg ada dlu ar cmna pon.
bawu leh g...
Aq ingt ag ar msa zaman kgmilangan aq dlu tangkap ikan...ikan ni nak habaq mai, cuak bla trsrempak ngn aq..
sbb depa taw aq ni pelagak aksi ngeri...2 yg depa cuak + ketaq + mcm2 ada 2...
Dlu kan pnah 1 stragedi jadi antra aq ngn ikan wan (haruan)..trsrempak 2 tiba2 ja dua2 trcengang...then cba untk merilekskan dri masing2 dan mngatur langkah..aq tgk dia brhdapan ngn aq..Face to face..aq plak
mggengggam serkap aq di tngan kanan dgn kukuh n kuat smbil mmerhati ikan 2..
ikan 2 tgk kangkang aq ni trbkak luas..dia bajet leh gna ar jalan altenatif 2 nak lari..dia pon apa g..dgn kpntsan yg dia ada 2 dia sprint ar....tp dia silap...dia bajet aq ni lemah..aq dgn pntas agkat serkap pastu caaapppppppp!!!! haa..kena serkap ar dia..xleh lari mna dah...tp aq kagum ngn ikan ni..sbb xptus asa nk lpaskan dri...dia msok dalam selut...tp dsbbkan aq ni pro...xksampain ar niat dia...pegang kepala..agkat boh dlm kapit terus...

harap2 leh la g tangkap ikan g cuti2 ni..lma dah xwat aktiviti kotoq 2....