" Man Jadda Wajada"

" Man Jadda Wajada"

Dalam hidup kita, xsmua yg kta nak kta dpat....
tp xsmestinya kta mgalah ja bla kta taw ssuatu bnda yg kta nak tu xdpat....jadi cranya kta kna usaha dgn ssgguhnya...xkra la apa bnda pon yg kta wat...janji kta kna usaha btol2...
InsyaAllah apa yg kta hajatkan 2 mgkin akn dimakbulkn Allah SWT yg Maha Kuasa....

Ingat, Jangan Mengalah...Nabi pun xska owg yg mngalah...

....Selamat Beramal....

Friday, April 22, 2011

Luahan Hati Adizero


Teringat lagi aku saat-saat indah….Saat yang tidak dapat aku lupakan sewaktu boss aku membelek-belek aku bersama seorang wanita…agak cantik dan comel bagi aku…saat itu aku sudah mula rasa, aku akan mendapat tuan baru dan bakal tinggalkan AL-Ikhsan…
YES, betol cakap aku…aku akhirnya dapat tuan baru..aku dimasukkan dalam kotak gelap…aku rasa terhuyung-hayang dan sedar-sedar aku teah berada di dalam sebuah bilik…Aku lihat ramai yang membelek aku..termasok Boss yang bersempatan mengambil gambar aku….
Aku dijaga dengan penuh kasih saying…kotor sikit pon tuan aku gilap…sapu kiwi…supaya tahan…bahagianya aku time tu…



foto : Ni lah aku time baru beli dulu...siap ambik gambaq lagi...berkilat lagi aku time tu


Tapi semua itu tidak kekal lama….sehingga muncul barang baru dalam diri boss aku…yang meregangkan silaturrahim aku dengan boss...jauh lebih berkualiti dari aku…dia lah Pred Absolion_X TRX FG (a.k.a Adidas Predator)….


foto 1.2 : ni la dia yang aku maksudkan tu


foto 1.3 : tengok, siap gilap agi walaupun lepas basuh



foto 1.4 : aku pulak terbiaqq kat sini..sedih toi...

semenjak kehadiran dia dalam kehidupan boss aku…seolah-olah aku tidaak lagi dipedulikan..macam dulu lagi…terbiaqqqqq aku di atas rak…kadang-kadang rasa nak guna dia guna…tu pon ada sebab….aku mula merintih dan merintih..tiba-tiba terdengar suara oleh abang-abang senior aku....

            
" sabaq la wey, kami dulu pun macam tu jugak masa ang baru beli...la ni pakat-pakat rasa laa...," 

Sabaq ja laa…..aku yakin..satu ari nanti boss aku akan guna aku jugak…sebab aku banyak kenangan dengan dia…bnyak gold ah dia sumbat guna aku…dan yang paling dia akan ingat dengan siapa dia beli kasut ini dengan aku...errrmmmmmmm....

nota : ni la jadinya bila boring tahap gaban...  


2 comments: